Doğum Yardım Sistemi (助産制度 Jyosan seido)

Karihomen ya da  başka durumundan dolayı sigortasız olsa bile sigortalı olanlar gibi doğum yardım sisteminden yararlanabilirsiniz.

  Sigortalılar için doğum toplu para ödenek (Shussan İkuji İçijikin) adı altında ödeme yapılırken, sigorta olmayanlar için doğum yardım sistemi (Jyosan Seido) adı altında belli bir hastanelerde doğum yapması gibi bazı şartlarla yardım sisteminden yararlanabilirsiniz.


Önce Anne Bebek(Çocuk) Defteri elde edin

 Hamile olduğunuzu öğrendiğinizde ilk önce oturduğunuz semtin sağlık merkezine gidin.(Hoken Center)   Sağlık merkezinden Anne Bebek(Çocuk) Defteri alabilirsiniz.


Doğum yardım sistemi (Jyosei Seido) kabul eden hastaneler

 Doğum yardım sisteminden yararlanmak için bu sisemi kabul eden hastanelerde doğum yapmanız gerekir.

Kawaguçi ve Warabi bölgelerinde anlaşmalı hastaneler

  • Kawaguçi İryo Center 
  • Saiseikai Hastanesi 
  • Kyodo Hastanesi
  • Toda Chuo Hastanesi 
  • Warabi Şiritsu Hastanesi


Başvuru nerede yapılır?

Kawaguçi belediyesi  Daini Çoşa 3.kat
Kawaguçişi Naka anki 1-5-1
Telefon numarası : 048 - 259 - 9005

Warabi belediyesi  Jido Fukuşi ka
Warabişi Chuo 5-14-15
Telefon numarası : 048 - 433 - 7757

Sağlık merkezinden anne bebek(çocuk) defteri alınca ait olduğunuz belediyeye sorun, başvuru ne zaman yapılacağına dair bilgi alın.
Belediyeye gitmeden önce telefonda randevu alın.


Başvuru için ne lazım?

  • Anne bebek(çocuk) defteri
  • Pasaport
  • Üzerinde ikamet ettiğiniz adresin yazılı bir fatura vb.
  • Japoncanızdan emin değilseniz tercüman ile gidin


Diğer bilgiler

  • Sezaryen ameliyatı ile doğum yapanlar da bu sistemden yararlanabilir.
  • Doğumdan önce başvuru yapılması gerekir.




Başvuru işleminde her hangi bir sıkıntı yaşadığınız takdirde (doğum yardım) gibi konuyu belirterek formdan bize ulaşabilir-siniz.

https://forms.gle/CPMCmaWobRLMmQqb6